Úvod > Dle abecedy >
Doprava
>
Chrudimská cesta
Chrudimská cesta
vedla nejprve asi přes
Pardubičky, později, snad po založení města, zřízena druhá z
náměstí na jih při níž vznikla Karlova ulice. Po
opevnění města Vilémem z Pernštejna byly postaven jen dvě brány: na východ mýtská – Bílá, na západ Pražská – Zelená. Na jih nebyla, na Chrudim se z Pražské brány musela obcházet Městská řeka. Podél cesty na západ se rozvíjelo Pražské, později Zelené Předměstí. Na jeho konce byl postavena kolem r.1507 brána Horská. Patrně tehdy byla zřízena třetí Chrudimská cesta, která se s druhou spojovala u šibenice – Na spravedlnosti. To naznačuje význam spojení s krajským městem. Do 19.stol. na Pardubicku nebylo úpravných
silnic, až chrudimský kraj postavil r.1818 první silnici z Chrudimi do Pardubic. Její význam se zvýšil po zahájení provozu na železnici r.1845, první
nádraží stálo při jejich křížení, značná část dopravy odtud směřovala do Chrudimi. Zástavbou podél začala vznikat nová Chrudimká ulice, jediná pa.dlouhá a přímá. Později rozdělená na tři úseky, které vystřídaly řadu názvů, za
okupace celá od Veselky až do Jesničánek opět Chudimská.
Zdroj:
Jiří Paleček
Viz také:
Diskuse k článku: Chrudimská cesta
K tomuto článku ještě nebyl napsán žádný příspěvek.
Napsat příspěvek k článku: Chrudimská cesta