Úvod > Dle abecedy >
Doprava
>
Rychlodráha
Rychlodráha
Pardubákům obecně známý pojem, na plánech města neuváděný. Důležitý návrh průtahu z doby Pardubického kraje před r.1960, po němž městem po celé délce měla projít
komunikace I/36, případně R36, od mostu u Srnojed až za Černou za B. Realizováno pouze torzo Rychodráhy o pouze jako dvouproudé kumunikace. Od křižovatky s Dašickou ul. po
podjezd u sv.Anny je na plánech označována jako ul.Kpt.Jaroše, ač ta je pod náspem až na levém břehu Chrudimky, k úseku od Dašické ul. k mostu přes Chrudimku přiléhá ul. Okružní. Úsek od podjezdu u sv. Anny kolem starého
nádraží na konec na Palackého tř. je ul. Hlaváčova. R.1980 dokončen násep od podjezdu na východ a jeden ze dvou plánovaných mostů přes Chrudimku. 6.11.1981 ve 13 hod otevřena první etapa přeložky I/36 zv.
Rychlodráha, od podjezdu k Dašické ul. 7.–9.8.1982 uzavřena dnešní tř. 17.listopadu pro demolici nadjezdu mezi ulicemi Hlaváčovou a Nádražní, místo něj postavena polovina nosnějšího nadjezdu pro Rychlodráhu, druhá není dodnes. Do r.1985 dokončena II.etapa
Rychlodráhy, o poloviční profilu, po Palackého třídu. Pokračování Vč.KNV v další pětiletce nedovolil. Po r.1989 na dokončení zapomenuto. Dokonce před r.1995 vedle lihovaru povolena benzinová čerpací stanice v trase
Rychlodráhy, bránící jejímu pokračování. Zde měla pojezdem křížit Palackého tř., obejít
lihovar, u sv.Trojice nadjezdem překročit železnici, napojit přístav, a mostem u Srnojed přejít na pravý břeh
Labe, odtud po obchvatu L.Bohdaneč pokračovat ke Chlumci n.C.
Zdroj:
Vlastivědná abeceda Dr.Pavla Theina. Rychlodráha. Jiří Paleček. ZKPP 3-4/2012
Viz také:
Předchozí heslo: Rybníky
Následující heslo: Rychtář
Diskuse k článku: Rychlodráha
K tomuto článku ještě nebyl napsán žádný příspěvek.
Napsat příspěvek k článku: Rychlodráha