Pardubická encyklopedie Klubu přátel Pardubicka



Úvod > Dle abecedy > Doprava > Podjezdy


Podjezdy

Nejstarší a dlouho jediný podjezd postaven r.1871 z Pražské silnice ke Sv.Trojici pod náspem nové trati do Rosic.

Ve 20.letech 20.stol železniční pluk postavil podjezd u Telegrafie pod tratí do Č.Třebové pro svou úzkokolejnou drážku z kasáren na Skřivánku na Hůrka.

Městská rada vzala 1.4.1900 na vědomí rozhodnutí dráhy postavit lávku nad železničním přejezdem na Skřivánek, ale trvala na podjezdu z Alžbětiny tř.na Skřivánek. Ten otevřen 10.6.1940 z tehdy Masarykovy tř. (za okupace Chrudimské, dnes tř.17.listopadu) na Skřivánek. Po generální opravě podjezd ze tř.17.listopadu na Skřivánek znovu otevřen 16.8.1994.

Stavba podjezdu železniční trati u sv. Anny zahájena r.1960, 1.1.1962 úzký podjezd otevřen.

Po r.1950 v souvislosti se stavbou nového nádraží navržen široký podjezd pod starým nádražím, klíčová součást uvažované nové severojižní osy, proto měla být rozšířena Macanova ul., nový blok posunut vzad proti starému, na okraji Dukly vznikla široká ulice Sovětské armády (dnes Čs. armády).

Kolem r.1960 s plánovanou Rychlodráhou, západovýchodní osou, navržen podjezd u Zámečku, který by Rychlodráhu převedl k Tesle Zámeček, do průmyslové oblasti Černá za.B. K vybudování nedošlo.

Zdroj: Jiří Paleček

      
Viz také:

      Drážka

      Alžbětina třída

      Masarykova třída

      Macanova ulice

      Železniční přejezdy


Předchozí heslo: Podhumenská ulice

Následující heslo: Podkrajský úřad


Diskuse k článku: Podjezdy


K tomuto článku ještě nebyl napsán žádný příspěvek.



Napsat příspěvek k článku: Podjezdy


Nadpis příspěvku:

 

 

Parpedie - Pardubická encyklopedie Klubu přátel Pardubicka.              Provozuje Klub přátel Pardubicka © 2014