Úvod > Dle abecedy >
Doprava
>
Podjezdy
Podjezdy
Nejstarší a dlouho jediný
podjezd postaven r.1871 z Pražské
silnice ke Sv.Trojici pod náspem nové trati do Rosic.
Ve 20.letech 20.stol železniční pluk postavil
podjezd u Telegrafie pod tratí do Č.Třebové pro svou úzkokolejnou drážku z kasáren na
Skřivánku na Hůrka.
Městská rada vzala 1.4.1900 na vědomí rozhodnutí dráhy postavit lávku nad železničním přejezdem na
Skřivánek, ale trvala na podjezdu z Alžbětiny tř.na
Skřivánek. Ten otevřen 10.6.1940 z tehdy Masarykovy tř. (za
okupace Chrudimské, dnes tř.17.listopadu) na
Skřivánek. Po generální opravě
podjezd ze tř.17.listopadu na
Skřivánek znovu otevřen 16.8.1994.
Stavba podjezdu železniční trati u sv. Anny zahájena r.1960, 1.1.1962 úzký
podjezd otevřen.
Po r.1950 v souvislosti se stavbou nového
nádraží navržen široký
podjezd pod starým nádražím, klíčová součást uvažované nové severojižní osy, proto měla být rozšířena Macanova ul., nový blok posunut vzad proti starému, na okraji Dukly vznikla široká ulice Sovětské armády (dnes Čs. armády).
Kolem r.1960 s plánovanou Rychlodráhou, západovýchodní osou, navržen
podjezd u
Zámečku, který by Rychlodráhu převedl k Tesle
Zámeček, do průmyslové oblasti Černá za.B. K vybudování nedošlo.
Zdroj:
Jiří Paleček
Viz také:
Diskuse k článku: Podjezdy
K tomuto článku ještě nebyl napsán žádný příspěvek.
Napsat příspěvek k článku: Podjezdy