Úvod > Dle abecedy >
Doprava
>
Culemeyerova přeprava
Culemeyerova přeprava
Byla v 50.letech pozoruhodným, v republice ojedinělým, způsobem přepravy nákladů po městě. Do podniků, které neměly vlečku, byly dováženy železniční vagony z
nádraží na podvozku. Ušetřila se překládka na automobily a jejich vykládka, vagony v závodě mohly sloužit jako dočasný sklad. Ještě po otevření nového
nádraží r.1958 byla nakládací vlečka před nádražní budovou. Většina vagonů směřovala do automatických mlýnů. Dne 13.11.1961 byl přes Stalinovu třídu, dnešní tř.Míru, tažným traktorem T141 převezen již 10tisící železniční vůz na silničním Kulmayerově podvalníku. Z
nádraží vyjel v 11 hod., do mlýna dovezl náklad pšenici v 11.45 hod. Patřil již k posledním, v průmyslové oblasti postaveno silo, kam je obilí sváženo auty a po železniční vlečce. Odtud se do mlýna vozí nákladními auty úzkou Štrosovou ul. To mělo odpadnout výstavbou mlýna vedle sila. Bohužel
město r.1961 povolilo rekonstrukci mlýna a tak neekologický i neekonomický stav zakonzervovalo.
V Pardubicích prošly přepravní podvalníky několikrát modernizací. Rovněž tažná vozidla se střídala (Škoda 706, Tatra T141, T 813, T 815). Tato
doprava skončila v roce 1992.
Pro převoz byl použit systém Johanna Culemeyera, který se začal provozovat v Německu již ve dvacátých letech dvacátého století.
Zdroj:
http://www.pshzd.cz/akt-cullmeyer.html
Diskuse k článku: Culemeyerova přeprava
Řidič T141
Napsal(a):
Jaroslav Málek |
2024-01-02 21:38:02
|
jmzlibice@seznam.cz
Dobrý den, v lednu 1969 jsem nastoupil jako závozník po 3 měsících jsem přešel na 3 roky jako řidič T141 střídaly jsme se 3 řidiči na 2 auta jezdili do mlýnu, do stavebnin u podjezdu ,mototechny, chepos,mrazírny za priorem naftu do kas.Hůrka ,Černá za bory sklo,Mikulovice potraviny,prefa na Zavadilce a ještě několik menších podniku, Osádka byla řidič a dva závozníci.Po 3 letech jsem přešel St.Hadište Těkotonáž.dálkovou dopravu.J.M Zámecká 8 Libice n dobr.58277
Oprava názvu (jména)
Napsal(a):
Trolleybus |
2014-03-03 17:13:39
|
@
Autorem systému pro přepravu železničních vagónů po silnici byl Johann Culemeyer, heslo by se proto mělo jmenovat "Culemeyerova přeprava", případně výstižněji "Culemeyerovy podvalníky pro přepravu vagónů".
Pro doplnění a upřesnění hesla doporučuji výborně zpracovanou stránku na toto téma na webu pardubického železničního spolku: http://www.pshzd.cz/akt-cullmeyer.html
Napsat příspěvek k článku: Culemeyerova přeprava