Úvod > Dle abecedy >
Doprava
>
Železniční most
Železniční most
Stavba železničního mostu přes Chrudimku v Pardubicích zahájena r.1844 napřímením křivolakého řečiště pod Vinicí, což zvýšilo stavební náklad. Přes upravený proud sklenut
most, jediný kamenný na trati, dle plánu Ing.Knappa. Stavbu provedli stavitelé Ant.Wendl a Vilém Langer. Dokončen r.1845 za 65 tis.zlatých, včetně regulace řeky. Žulový
most je 36 sáhů dlouhý, 4,5 sáhů široký, rozpětí oblouků při hladině 8 sáhů.
Zdroj:
Josef Sakař, Dějiny Pardubic I/195
Viz také:
Diskuse k článku: Železniční most
K tomuto článku ještě nebyl napsán žádný příspěvek.
Napsat příspěvek k článku: Železniční most