Úvod > Dle abecedy >
Doprava
>
Nadjezdy
Nadjezdy
Dopravní propojení Pardubic ztěžují železniční tratě na nichž bývaly četné úrovňové přejezdy. První pa.silniční
nadjezd ale křížil silniční komunikaci,spojoval Nádražní a Hlaváčovu ul., otevřen 27.6.1938 nad výkopem pro
podjezd z Masarykovy tř.na
Skřivánek, postavil jej Ing.Matolín z Prahy.
- 10.3.1961 Dopravní stavby Olomouc urychleně stavěly dřevěný můstek –
nadjezd nad průkopem pro železnici do Chrudimi z Pardubiček z ul.Národních hrdinů na Slovany,
- 28.4.1961 v dán do provozu
nadjezd nad hlavní tratí za nádražím u PARAMa, konečně, otevření oznámeno již 28.4. 1960.
- 17.4.1961 zahájena výstavba nadjezdu u
nemocnice, otevření plánováno v březen 1964, dle tisku ani mrazy -20o stavbu nezastavily, 11.6.1963 hotovo 300 m vzdušné vozovky nadjezdu prvního v ČSSR s pilíři je ve středu vozovky, plán dokončení do konce r.1964, Dopravní stavby slibují do konce července, 16.8.1963 vztyčena glajcha nad nosnými pilíři nadjezdu u
nemocnice, 27.8.1963 práce na nadjezdu pokračují pokládáním nosníků typu „Klimeš“, 10.12.1963 zbývalo překlenout poslední pole u
nemocnice, 18.8.1964 425 m dlouhý
nadjezd přes hlavní trať u
nemocnice otevřen.
- 28.7.1964 závory u Semtína doslouží, staví se
nadjezd, 15.10.1965 otevřen
nadjezd u stanice
Semtín s dráty pro trolejbusy,
-18.10.1976 prodloužena linka 4.9
MHD přes
nadjezd nad železnicí v
Rosicích na novou točnu.
- 17.7.1982 11.20 hod.odstřelem, pomocí 1698 rozbušek a 113 kg trhavin Perunit a Semtex, provedena demolice silničního nadjezdu (z r.1938) nad tř.7. listopadu. Devět železobetonových mostních nosníků o délce 21 m - 30 t osadili 20.8.1983 pracovníci DS Olomouc na přemostěn tř.7. listopadu. Připraveno lože i pro nosníky druhého pruhu Rychlodráhy,dosud nevyužité.
- 31.5.1988 dokončena hrubá stavba nadjezdu v
Rosicích, na průtahem I/37 do provozu uveden v únoru 1989.
- r.1989
nadjezd u Ohrazenic, mimoúrovňové křížení I/36 a novým průtahem I/37.
- 2.10.1992 otevřena mimoúrovňová křižovatka u Parama a závodiště.
- r.1993 jednáno o stavbě nadjezdu z Dašické ul.nad připravovaným železničním koridorem k
Zámečku, měl být místo původně plánovaného podjezdu do něhož měla být svedena
Rychlodráha. Ani
podjezd, ani
nadjezd město v rámci stavby koridoru, kdy by byl zadarmo, neprosadilo. Kamióny do průmyslové oblasti, místo po kilometrové spojce, musí objíždě 6 km přes
nadjezd v Černé za B.
- 6.10.2000 otevřen
nadjezd nad železničním koridorem u zastávky ve Svítkově
- 26.9.2001 otevřen
nadjezd železničního koridoru v Černé za Bory.
Viz také:
Následující heslo: Nádraží
Diskuse k článku: Nadjezdy
K tomuto článku ještě nebyl napsán žádný příspěvek.
Napsat příspěvek k článku: Nadjezdy