Pardubická encyklopedie Klubu přátel Pardubicka



Úvod > Dle abecedy > Všechno > Nadjezdy


Nadjezdy

Dopravní propojení Pardubic ztěžují železniční tratě na nichž bývaly četné úrovňové přejezdy. První pa.silniční nadjezd ale křížil silniční komunikaci,spojoval Nádražní a Hlaváčovu ul., otevřen 27.6.1938 nad výkopem pro podjezd z Masarykovy tř.na Skřivánek, postavil jej Ing.Matolín z Prahy.

- 10.3.1961 Dopravní stavby Olomouc urychleně stavěly dřevěný můstek – nadjezd nad průkopem pro železnici do Chrudimi z Pardubiček z ul.Národních hrdinů na Slovany,
- 28.4.1961 v dán do provozu nadjezd nad hlavní tratí za nádražím u PARAMa, konečně, otevření oznámeno již 28.4. 1960.
- 17.4.1961 zahájena výstavba nadjezdu u nemocnice, otevření plánováno v březen 1964, dle tisku ani mrazy -20o stavbu nezastavily, 11.6.1963 hotovo 300 m vzdušné vozovky nadjezdu prvního v ČSSR s pilíři je ve středu vozovky, plán dokončení do konce r.1964, Dopravní stavby slibují do konce července, 16.8.1963 vztyčena glajcha nad nosnými pilíři nadjezdu u nemocnice, 27.8.1963 práce na nadjezdu pokračují pokládáním nosníků typu „Klimeš“, 10.12.1963 zbývalo překlenout poslední pole u nemocnice, 18.8.1964 425 m dlouhý nadjezd přes hlavní trať u nemocnice otevřen.
- 28.7.1964 závory u Semtína doslouží, staví se nadjezd, 15.10.1965 otevřen nadjezd u stanice Semtín s dráty pro trolejbusy,
-18.10.1976 prodloužena linka 4.9 MHD přes nadjezd nad železnicí v Rosicích na novou točnu.
- 17.7.1982 11.20 hod.odstřelem, pomocí 1698 rozbušek a 113 kg trhavin Perunit a Semtex, provedena demolice silničního nadjezdu (z r.1938) nad tř.7. listopadu. Devět železobetonových mostních nosníků o délce 21 m - 30 t osadili 20.8.1983 pracovníci DS Olomouc na přemostěn tř.7. listopadu. Připraveno lože i pro nosníky druhého pruhu Rychlodráhy,dosud nevyužité.
- 31.5.1988 dokončena hrubá stavba nadjezdu v Rosicích, na průtahem I/37 do provozu uveden v únoru 1989.
- r.1989 nadjezd u Ohrazenic, mimoúrovňové křížení I/36 a novým průtahem I/37.
- 2.10.1992 otevřena mimoúrovňová křižovatka u Parama a závodiště.
- r.1993 jednáno o stavbě nadjezdu z Dašické ul.nad připravovaným železničním koridorem k Zámečku, měl být místo původně plánovaného podjezdu do něhož měla být svedena Rychlodráha. Ani podjezd, ani nadjezd město v rámci stavby koridoru, kdy by byl zadarmo, neprosadilo. Kamióny do průmyslové oblasti, místo po kilometrové spojce, musí objíždě 6 km přes nadjezd v Černé za B.
- 6.10.2000 otevřen nadjezd nad železničním koridorem u zastávky ve Svítkově
- 26.9.2001 otevřen nadjezd železničního koridoru v Černé za Bory.
      
Viz také:

      Mosty

      Komunikace

      Labský most


Předchozí heslo: Nadcihelské

Následující heslo: Nádraží


Diskuse k článku: Nadjezdy


K tomuto článku ještě nebyl napsán žádný příspěvek.



Napsat příspěvek k článku: Nadjezdy


Nadpis příspěvku:

 

 

Parpedie - Pardubická encyklopedie Klubu přátel Pardubicka.              Provozuje Klub přátel Pardubicka © 2014